Theoretical underpinnings of conservation in India


  • Sobre el recurso

    Título(s)
    Título
    Theoretical underpinnings of conservation in India
    Conversaciones con... Paul Philippot. Num. 1 Año 1 (2015) enero-diciembre

    Abstract:
    Paul Philippot, in his excellent piece, shares critical views on the notion of authenticity in cultural heritage as understood and applied in the Western context. His paper provides a brief background to the philosophical approaches to conservation and the ideological and cultural specificities that underpin these approaches. The following paper builds upon this critical understanding of authenticity’, and examines this rather complex and elusive concept within the Indian cultural context. The paper argues that interpretation of history and conservation of heritage are articulated by cultural responses to time and space, and therefore vary from culture to culture and within the same culture.

    Referencias:
    Coomaraswamy, Ananda (1974) The Dance of Shiva. Fourteen Indian Essays. Munshiram Manoharlal, New Delhi.
    Earl, John (1996) Building conservation philosophy. College of Estate Management, Reading.
    Erder, Cevat (1986) Our architectural heritage: from consciousness to conservation. UNESCO, Paris.
    INTACH Charter (2004) Charter for the conservation of unprotected architectural heritage and sites in India. INTACH, New Delhi.
    Jokilehto, Jukka (1999) A history of architectural conservation.
    Butterworth-Heinemann, Oxford, England, Boston.
    Kain, Roger (1981) Planning for conservation: an international perspective. Mansell, London.
    Menon, A.G. Krishna (1994) “Rethinking the Venice Charter: the Indian experience”. South Asian Studies, Vol. 10, pp. 37-47.
    Morris, William (1877) The Manifesto. The Society for the Protection of Ancient Buildings, London.
    Ruskin, John (1849) The seven lamps of architecture. Smith, Elder, and Co., London.
    Tagore, Rabindranath and Evelyn Underhill (Eds.). (1915). Songs of Kabir. Macmillan, New York.

    Idioma
    English

    Temática
    Tópico
    Authenticity
    Tradition
    Culture
    Knowledge
    Geográfica
    India

    Origen
    Lugar
    Ciudad de México, México
    Fecha de publicación
    2015-04-01
    Editor
    Instituto Nacional de Antropología e Historia
    Emisión
    Monográfico único

    Autoría
    Navin Piplani (Director Principal ‘Indian National Trust for Art and Cultural Heritage’ (INTACH) Heritage Academy)

    Tipo de recurso
    Texto
    Artículo de revista

    Ubicación
    Coordinación Nacional de Conservación del Patrimonio Cultural

    Identificadores
    ISSN
    2395-9762
    ISSNe
    2395-9479

    Condiciones de uso
    D.R. Instituto Nacional de Antropología e Historia, México

    Creative Commons License

    Sobre el registro

    Identificadores
    MID
    54_20150401_29_1239_16549

    Catalogación
    Fuente
    Instituto Nacional de Antropología e Historia
    Idioma
    Español

    Digitalización
    Origen del recurso digital
    Digitalización de análogo
    Formato del recurso digital
    Application/pdf
    Calidad del recurso digital
    Acceso

    Área de procedencia

    Objetos relacionados
  • Imagen mediana (BIN) 311.46 KiB
    Ver

    Descargar
    Imagen miniatura (BIN) 145.84 KiB
    Ver

    Descargar
      Dublin Core (DC)
      Metadata Object Description Schema (MODS)
      MAchine-Readable Cataloging (MARC)

    Permisos de uso

    Estas imágenes y archivos se pueden consultar, guardar y distribuir sin fines comerciales, siempre que se especifique que pertenecen al Instituto Nacional de Antropología e Historia de México así como los correspondientes derechos de autor y el hipervinculo completo dentro de la Mediateca INAH.

    Para solicitar el uso de fotografías u otros archivos contenidos en este repositorio consulte las instrucciones aqui

  • Vista Impresión



    Título(s)
    Título
    Theoretical underpinnings of conservation in India
    Conversaciones con... Paul Philippot. Num. 1 Año 1 (2015) enero-diciembre

    Abstract:
    Paul Philippot, in his excellent piece, shares critical views on the notion of authenticity in cultural heritage as understood and applied in the Western context. His paper provides a brief background to the philosophical approaches to conservation and the ideological and cultural specificities that underpin these approaches. The following paper builds upon this critical understanding of authenticity’, and examines this rather complex and elusive concept within the Indian cultural context. The paper argues that interpretation of history and conservation of heritage are articulated by cultural responses to time and space, and therefore vary from culture to culture and within the same culture.

    Referencias:
    Coomaraswamy, Ananda (1974) The Dance of Shiva. Fourteen Indian Essays. Munshiram Manoharlal, New Delhi.
    Earl, John (1996) Building conservation philosophy. College of Estate Management, Reading.
    Erder, Cevat (1986) Our architectural heritage: from consciousness to conservation. UNESCO, Paris.
    INTACH Charter (2004) Charter for the conservation of unprotected architectural heritage and sites in India. INTACH, New Delhi.
    Jokilehto, Jukka (1999) A history of architectural conservation.
    Butterworth-Heinemann, Oxford, England, Boston.
    Kain, Roger (1981) Planning for conservation: an international perspective. Mansell, London.
    Menon, A.G. Krishna (1994) “Rethinking the Venice Charter: the Indian experience”. South Asian Studies, Vol. 10, pp. 37-47.
    Morris, William (1877) The Manifesto. The Society for the Protection of Ancient Buildings, London.
    Ruskin, John (1849) The seven lamps of architecture. Smith, Elder, and Co., London.
    Tagore, Rabindranath and Evelyn Underhill (Eds.). (1915). Songs of Kabir. Macmillan, New York.

    Idioma
    English

    Temática
    Tópico
    Authenticity
    Tradition
    Culture
    Knowledge
    Geográfica
    India

    Origen
    Lugar
    Ciudad de México, México
    Fecha de publicación
    2015-04-01
    Editor
    Instituto Nacional de Antropología e Historia
    Emisión
    Monográfico único

    Autoría
    Navin Piplani (Director Principal ‘Indian National Trust for Art and Cultural Heritage’ (INTACH) Heritage Academy)

    Tipo de recurso
    Texto
    Artículo de revista

    Ubicación
    Coordinación Nacional de Conservación del Patrimonio Cultural

    Identificadores
    ISSN
    2395-9762
    ISSNe
    2395-9479

    Condiciones de uso
    D.R. Instituto Nacional de Antropología e Historia, México

    Creative Commons License


    Identificadores
    MID
    54_20150401_29_1239_16549

    Catalogación
    Fuente
    Instituto Nacional de Antropología e Historia
    Idioma
    Español

    Digitalización
    Origen del recurso digital
    Digitalización de análogo
    Formato del recurso digital
    Application/pdf
    Calidad del recurso digital
    Acceso

    Área de procedencia


    Revista Conversaciones con...
    Número de revista Conversaciones con... Num. 1 (2015) Paul Philippot

  • MI MEDIATECA

    Mi Mediateca es un espacio personal para guardar y organizar la información que mas te interesa de la Mediateca.

    Para poder utilizar debes tener una cuenta de usuario e iniciar sesión.




Este objeto es parte de


AVISO LEGAL

Mediateca INAH es el repositorio digital de acceso abierto del Instituto Nacional de Antropología e Historia de México a través del cual pone a disposición del público el patrimonio cultural e histórico a su cargo.

Todos los contenidos de este portal pertenecen al Instituto Nacional de Antropología e Historia de México. La información y los archivos aquí disponibles pueden ser utilizados de manera personal y sin fines de lucro, siempre que no sean alterados, se reconozcan todos los créditos correspondientes y se indique la referencia a este repositorio. Para cualquier otro uso se deben seguir las instrucciones de la sección Preguntas frecuentes .

La integración, estandarización y revisión de los contenidos de este repositorio digital son actividades continuas por lo que los datos pueden cambiar parcial o totalmente en cualquier momento.